NIEUW vichy.be maakt gebruik van cookies.
Door het bezoeken van deze site aanvaardt u het gebruik van Cookies die het mogelijk maken advertenties op maat aan te bieden, bezoek statistieken bij te houden en het delen van informatie op sociale media vergemakkelijken. Voor meer informatie en voor de mogelijkheid om het gebruik van cookies uit te schakelen kunt u terecht op de pagina over het  cookiebeleid..

Daarnaast ook “Ga verder” rechtsboven aan de banner, om de banner te kunnen afsluiten.

Sluiten

getGeoIPCountryCode = US SiteAppCode = NL Test : 'NL/US'

*Vichy gaat vertrouwelijk om met de persoonlijke gegevens die u verschaft door middel van dit formulier. De persoonlijke gegevens die middels dit formulier worden verzameld, worden automatisch verwerkt en zijn uitsluitend bedoeld voor Vichy, om uw inschrijving en de meningen van klanten te beheren.

U heeft het recht op toegang, afscherming, rectificatie en verwijdering van de u betreffende gegevens. U kunt op elk moment gebruik maken van dit recht door een e-mail te sturen naar  info@vichy.nl

U kunt ons op elk moment raadplegen ten aanzien van het Privacybeleid en onze Algemene Voorwaarden.

OK

OKAnnuleren

Bedankt

Sluiten

Begin de dag rustig met deze meditatie tips

  • favoriet

Heb je wel eens gehoord van de voordelen van meditatie oefeningen, maar weet je niet of het wat voor jou is? Vichy is er om jou te helpen. Lees verder om meer te leren over deze populaire manier om aandacht voor jezelf te hebben en helemaal te ontspannen, zodat je elke dag met frisse energie tegemoet gaat. Ontdek hoe jij geleide meditatie kunt gebruiken in je dagelijkse ochtendroutine.

Geleide meditatie oefeningen: een introductie

Ben jij klaar om er weer een dag tegenaan te gaan? Als het op stress aankomt, geven 46% van alle werknemers aan dat zij zich overwerkt voelen en te veel te doen hebben. Een derde geeft zelfs aan moeite te hebben met slapen door hun baan[1]. Daarnaast geeft een vijfde van de werknemers aan dat zij niet regelmatig ontspannen of activiteiten doen die hun helpen te ontspannen[2]. Is dit voor jou herkenbaar? Dan is het tijd om geleide meditatie te ontdekken. Deze techniek staat bekend om zijn vermogen om stress te verminderen, de productiviteit te verhogen en het bevordert ook de slaapcyclus. Uit sommige onderzoeken komt zelfs naar voren dat regelmatige meditatie leidt tot minder symptomen van angst of stress en een betere geestelijke gezondheid.[3]

Verschillende manieren van meditatie

Terwijl traditionele meditatie oefeningen zich richten op innerlijke rust door stilte, gebruik je bij geleide meditaties een mantra (een uitspraak of spreuk die gebruikt wordt bij een gebed of meditatie) of een aantal mantras, die je in je hoofd of hardop herhaalt. Dit doe je om negatieve of terugkerende gedachten te bestrijden en je geest aan te leren dat ontspannen samengaat met positieve en bewuste gedachten. Een andere manier van deze techniek is geleide visualisatie. Hierbij moedig jij jezelf aan om stressvolle situaties of omstandigheden op alternatieve manieren te benaderen die gewoonlijk leiden tot zorgen en ongerustheid in ons dagelijks leven.

Geleide meditatie een plek geven in je dagelijkse leven

Voordat je aan een oefening begint, moet je ervoor zorgen dat je een rustige plek hebt waar je lekker kunt zitten of liggen tijdens het mediteren. Probeer een aantal ademhalingstechnieken in je routine in te bouwen en let op je houding, zeker als jij aan een bureau zit. Wees ook niet bang om andere manieren om te mediteren toe te passen zoals mindfulness of yoga. Voor geleide visualisatie heb je waarschijnlijk een koptelefoon nodig met ontspannende muziek, terwijl andere methodes je aansporen om een mantra te creëren en te herhalen. Het is aan jou om te kijken wat jou het meeste bevalt.

Als je op zoek bent naar een actievere manier om ‘s ochtends op te starten, dan beveelt yoga-expert Anna Khaude aan om meditatie met yoga te combineren. Dit is een manier om lichaam en geest in balans te brengen terwijl je ontwaakt. Even tijd maken in de ochtend om bewust aandacht voor jezelf te hebben is een geweldige manier om te leren omgaan met stress en onverwachte momenten, wat je manier van mediteren ook is. Zelfs als het de enige tijd is die jij voor jezelf hebt!

Wilt u zelf de producten van Vichy ervaren? Shop nu bij uw dichtstbijzijnde apotheek, in één van onze goedgekeurde Vichy webshops of via onze nieuwe click & collect service Mijn Vichy Express 24/7.

[1] Workplace stress (z.j.), http://www.stress.org/workplace-stress/
[2] American psychological association, (2015, 4 februari), Paying with our health, https://www.apa.org/news/press/releases/stress/2014/stress-report.pdf
[3] Madhav Goyal, MD, MPH1; Sonal Singh, MD, MPH1; Erica M. S. Sibinga, MD, MHS2; et al, (2014, maart) Meditation programs for psychological stress and well-being, http://jamanetwork.com/journals/jamainternalmedicine/fullarticle/1809754

De oplossing van Vichy

  • 22856Jouw dagelijkse booster voor een sterkere huid, stralend van gezondheid4.593MINÉRAL 89FACE CAREBoosterHydratatie voor het gezicht
    Jouw dagelijkse booster voor een sterkere huid, stralend van gezondheid

    MINÉRAL 89

    Jouw dagelijkse booster voor een sterkere huid, stralend van gezondheid

    Booster

    INNOVATIE: Jouw dagelijkse booster voor een sterkere huid, stralend van gezondheid

  • 22791Dagcrème tegen opkomende tekenen van huidveroudering55Slow ÂgeFACE CAREDagcrèmeTegen huidveroudering
    Dagcrème tegen opkomende tekenen van huidveroudering
  • 22792Oogverzorging tegen opkomende tekenen van huidveroudering4.77Slow ÂgeFACE CAREOogcontour crèmeAanvullende verzorging
    Oogverzorging tegen opkomende tekenen van huidveroudering
  • Meest gelezen

    go to top