getGeoIPCountryCode = US SiteAppCode = NL Test : 'NL/US'

OK

OKAnnuleren

Bedankt

Sluiten

Cellulite, hoe verbeter je je huid zone voor zone

Cellulite, hoe verbeter je je huid zone voor zone
  • favoriet

Hoewel bijna alle vrouwen op een bepaald moment wel last hebben van cellulite, verschilt de aanblik en de locatie aanzienlijk. Om voor ieders behoefte een oplossing te bieden, maken we samen met onze expert, Pascale Mora, een indeling per zone.

Een instructieve reis langs het lichaam!

Cellulite kan veel verschillende oorzaken hebben: erfelijkheid, voeding, hormonen, hygiëne, leefwijze, een slechte bloedsomloop etc. Pascale, veel vrouwen hebben last van plaatselijke vetophopingen. Kan cellulite "in kaart" gebracht worden? « Cellulite ontstaat bij sommigen op de armen, de buik, de heupen of de billen en bij anderen op de knieën of de kuiten… » Gelukkig is er wel wat aan te doen met afslankcrèmes, massages, oefeningen, voedingskeuze en modetips!

De buik

Wat kun je doen tegen vetophoping en verslapping van de buik, Pascale? « De buik heeft de neiging om zeer snel vetmassa op te bouwen. Om de goede resultaten van een dieet of van sporten vast te kunnen houden, is het gebruik van een afslankcrème een goede oplossing wanneer die niet alleen de vetafvoer stimuleert, maar ook het terugkeren van vet beperkt ».

Bij vochtophoping zijn frisdranken, koolzuurhoudende dranken en kauwgom uit den bozen. Eet juist wel veel vezels, groente en fruit, bij voorkeur gekookt (of pel de tomaten, appels etc.), dan worden ze beter verteerd.

Onze buik is het centrum van onze emoties en reageert slecht op stress. Ontspanning en zelfmassage kunnen spanning verminderen. Ga op je rug liggen en plaats je handen op je buik en maak met je vlakke hand ronddraaiende bewegingen naar rechts.

Werk eenvoudig aan je buikspieren achter je bureau. Houd je rug goed recht en je billen goed in de stoel, en til je voeten van de vloer en til je benen tien keer achter elkaar op, of zo vaak je wilt!

Figuurcorrigerend ondergoed (panty's, step-ins, badkleding) zorgt direct voor een plat uitziende buik. Het werkt motiverend terwijl je bezig bent om je doelstellingen te behalen! Let op, vermijd plooirokken en kies liever broeken met een hoge taille of wijd uitlopende jurken.

De heupen, dijen en billen

Volgens onze expert zijn dit « zones die genetisch geprogrammeerd zijn voor opslag ». Richt je inspanningen echter ook op de afvoer. « Pure cafeïne in combinatie met actieve werkstoffen die de afbraak van vetten stimuleren krijgen daarbij de voorkeur.»

Masseer, na het douchen, je goed afgedroogde huid met palpeer-en rolbewegingen.

Verander je gewoontes. Stap eens een halte eerder uit de bus om meer te lopen. Vermijd roltrappen en liften en ga naar boven met de trap, waarbij je op je tenen loopt voor mooiere dijen en billen… Leen het opstapje van je kind om steps te kunnen doen op je favoriete muziek of keer terug naar je jeugd: met een hoepel doet je zo weer de hoelahoep! Je taille wordt slanker en de billen gespierder!

Strakkere armen

En voor de armen? « Ook de armen kunnen vet opslaan of slap worden na een dieet. Kies een afslankende verzorging die ook verstevigend werkt, om een stevigere huid te krijgen. »

Zwemmen of dansen is goed, net als bepaalde oefeningen, die je eenvoudig thuis uit kunt voeren: ga met gestrekte armen tegen een muur staan. Houd de billen aangespannen en het lichaam recht en buig je armen. Schoonheidstip: met een beetje zelfbruiner op je decolleté en armen ziet je er slanker uit. En wat verwennerij? Een afslankende verstevigende crème die de huid weer veerkrachtiger maakt.

Lichte benen en kuiten

« Cellulite verergert door vocht dat vastgehouden wordt: de benen en kuiten zwellen op en het vocht moet afgevoerd worden! Kies daarom voor een crème met een dubbele werking: vochtafdrijvend en anti-cellulite » adviseert Pascale. Masseer het in van de enkels naar de bovenkant van de dijen.
Om vocht kwijt te raken dient je ook minder zout en suiker te gebruiken. Asperges, prei, paprika's en ananas zijn juist wel goed voor je. Drink ook ontgiftende groene thee of vochtafdrijvende kruidenthee.

En voor wat minder centimeters in de breedte zorgt je voor wat meer lengte door hoge hakken te dragen.

Wilt je meer weten over verzorging voor de aanpak van anti-cellulite of anti-striae? Lees dan hier verder >

Wil jij zelf de producten van Vichy ervaren? Shop nu bij je dichtstbijzijnde apotheek, in één van onze goedgekeurde Vichy webshops of via onze nieuwe click & collect service Mijn Vichy Express 24/7.

Pascale Mora

Directrice Wetenschappelijke Communicatie Vichy

De oplossing van Vichy

  • Cellu destock flash serum Cellulite vervagend serum
  • Meest gelezen

    Wat is de oorzaak van een slappe huid en wat kun je hieraan doen?

    Lichaam

    Wat is de oorzaak van een slappe huid en wat kun je hieraan doen?

    Naarmate we ouder worden krijgen we er allemaal mee te maken: een slapper wordende huid. Dit geldt zowel voor het gezicht als voor de rest van het lichaam. In de loop der jaren neemt de elasticiteit van de huid af waarmee het natuurlijke verouderingsproces van de huid zijn intrede doet. Hoe snel dit proces verloopt is afhankelijk van genetische factoren (20%) en daarnaast zijn andere factoren in je levensstijl (80%) en externe factoren bepalend voor de mate van veroudering en verslapping van je huid. Er zijn tal van behandelingen om de huid te verstevigen, maar er zijn ook een aantal oorzaken die jij kunt wegnemen om een slappe huid tegen te gaan.

    lees het artikel

    Massage – het geheime wapen tegen cellulite

    Lichaam

    Massage – het geheime wapen tegen cellulite

    Cellulite treft vrouwen van alle soorten en maten. Laat die sinaasappelhuid voorgoed verdwijnen met behulp van massage – verzorg jouw lichaam op een ontspannende manier! Voor eens en voor altijd af van cellulite met deze tips van fysiotherapeut Gil Amsallem, schrijver van een boek over zelfmassage.

    lees het artikel

    Dagelijks vochtverlies: hoe ga je het tegen?

    Advies van Experts

    Dagelijks vochtverlies: hoe ga je het tegen?

    Het dagelijkse vochtverlies van de huid en het zweten tijdens het sporten of op een warme dag, kunnen leiden tot een vochtarme huid. Zweten is een reactie van de huid op hitte, fysieke inspanning, stress en andere prikkels. Zweet zorgt ervoor dat de huid vocht en mineralen verliest. We onderzoeken welke effecten dagelijks vochtverlies op de huid heeft en hoe je dit tegen kunt gaan.

    lees het artikel

    go to top