NIEUW Door het bezoeken van deze site aanvaardt u het gebruik van cookies die het mogelijk maken advertenties op maat aan te bieden, bezoek statistieken bij te houden en het delen van informatie op sociale media te vergemakkelijken. Voor meer informatie en voor de mogelijkheid om het gebruik van cookies uit te schakelen, klik hier

Sluiten

OK

OKCancel

Thank you

Close

Vier ingrediënten voor mooi en gezond haar

Een gezond voedingspatroon is de eerste stap in de weg naar gezond haar. Lees verder om te ontdekken welke vier ingrediënten uit voeding helpen zorgen voor sterk, glanzend en prachtig haar. Het geheim voor weelderig haar? Van binnenuit goed voor je haar zorgen! En deze vier heerlijke ingrediënten, maken het des te makkelijker.

#Proteïne

Wist je dat Keratine – het hoofdbestanddeel van onze haren, huid en nagels – eigenlijk een proteïne is? Het is dan ook niet heel verrassend dat wanneer je een gezonde haargroei wilt bevorderen je proteïne aan je dieet dient toe te voegen. Dit is rijk aan aminozuren die de keratine productie helpen toenemen. verhoogde eiwitrijke voeding zorg ervoor dat de capillaire cel productie toeneemt. En dit helpt er weer voor zorgen dat je haar beter, sneller en sterker groeit.
Waar zit proteïne in? Bijvoorbeeld in Eieren (vooral in de eierdooier), vlees (bijv. rundvlees, kip en lam) en vis.

#Zink

Net zoals zwavel, doet zink wonderen voor je haar wanneer het aankomt op het versterken van je lokken. Het helpt keratine moleculen binden door hun proteïnen aan elkaar te linken.
Waar zit zink in? Bijvoorbeeld Knoflook, zeevruchten, amandelen, boontjes, maar ook in kruiden zoals tijm, basilicum, koriander en gember.

# Silicium

Siliconen zijn essentieel voor een optimale samenstelling van keratine, wat dikker haar bevordert. Als je voor volume gaat zorg dan dat je genoeg van dit spoorelement binnenkrijgt via je voeding.
Waar zitten silicium in? Bijvoorbeeld  Bieten, spinazie, kweepeer, raap, peterselie en radijs.

#Vitamine B

Dit zijn magische vitamines voor je haar! Vitamine B bevordert snelle haargroei door het vernieuwen van de haarzakjes. Daarnaast stimuleert vitamine B3 bloedcirculatie bij de wortel van het haar.
Waar zit vitamine B3 in? Bijvoorbeeld Amandelen, paddenstoelen, asperge, avocado, cacaobonen, rammenas, peterselie en boerenkool.
Vitamine B5 ondersteunt haargroei en vind je in: Bijvoorbeeld knolselderij, bloemkool, noten, knoflook en avocado.
Vitamine B8 reguleert de talg productie en vind je in bijvoorbeeld bananen, boerenkool, amandelen, tomaten en volkoren granen.

Wilt u zelf de producten van Vichy ervaren? Shop nu bij uw dichtstbijzijnde apotheek, in één van onze goedgekeurde Vichy webshops of via onze nieuwe click & collect service Mijn Vichy Express 24/7.

De oplossing van Vichy

Meest gelezen

go to top