getGeoIPCountryCode = US SiteAppCode = NL Test : 'NL/US'

OK

OKAnnuleren

Bedankt

Sluiten

Met deze tips ga je stralend en super ontspannen de feestdagen in!

  • favoriet

Wanneer voel jij je op je mooist? Als ambassadrice van Vichy heb ik deze vraag al aan heel wat mensen gesteld. De meeste mensen zeggen dat ze zich mooi voelen wanneer ze lekker in hun vel zitten, ontspannen zijn en iets leuks doen met de mensen waar ze het liefst mee omgaan. Bij deze vraag denk ik zelf meteen aan de feestdagen. Want dat is dé tijd waar ik mijn vrienden en familie veel zie en ik uitgebreid sta te make-uppen voor de spiegel en natuurlijk mijn leukste glitterpak uit de kast trek. Je goed voelen gaat natuurlijk ook over ontspanning. Echt ontspannen kan soms lastig zijn in een tijd waar alles steeds maar sneller lijkt te gaan. Toch is het heel belangrijk om af en toe tot stilstand te komen en even volledige ontspanning te ervaren. Daarom deel ik graag drie ontspanningsoefeningen die voor mij super goed werken. Ook deel ik mijn beauty geheimen voor een stralende huid!

1. Ontspanning van je mind

Ga ergens liggen waar je niet gestoord kunt worden. Wees je eens helemaal bewust van je voorhoofd en ontspan deze helemaal. Ontspan ook je ogen helemaal. Laat ze zwaar worden en voel als het ware hoe je je hele gezicht 'los laat'.  Het kan helpen om te visualiseren dat je gezicht en je lijf vloeibaar worden.

Nu je daar zo ligt zal er ongetwijfeld een gedachte in je opkomen. Gedachtes komen en gaan, daar kunnen we niks tegen doen.

Wat je kan helpen om het even heel rustig en leeg te krijgen in je hoofd is om te wachten op je eerstvolgende gedachte. Alsof het een bus is die elk moment langs kan komen. Het leuke is dat je zult merken dat juist nu je je hier zo op focust, er even geen gedachten zullen komen. Neem je ruimte om dit echt even goed te voelen. En je zult een diepe ontspanning ervaren.

Ontspannen van je mind

2. Fysieke ontspanning

Zorg dat je ergens kunt liggen op een bed of kleed waar je niet gestoord wordt. Je gaat minstens 10 minuten even helemaal out-zonen. Het wordt extra fijn als je ook een lekker masker aanbrengt op je gezicht. Vichy heeft er meerdere, mijn persoonlijke favorieten zie je hieronder. Voel nu welk lichaamsdeel het zwaarst weegt op de ondergrond. Misschien ben je ergens nog niet helemaal ontspannen, probeer dit gevoel lost te laten. Je gaat nu een bodyscan  doen, je begint bij je voeten en je eindigt bij je hoofd. Ga elk lichaamsdeel af en visualiseer dat je jezelf steeds een stukje verder de grond in laat zakken. Je ontspant steeds dieper en dieper. Eerst wordt je hiel heel zwaar, dan je hele voet, dan je enkel en je kuit, dan je knie etc.. Zo ga je heel doelgericht stapje voor stapje naar boven. Het enige dat je hoeft te doen is visualiseren dat alles heel zwaar wordt.

Fysieke ontspanning

Mijn favoriete gezichtsmasker is het 'Detox masker' met houtskool en klei dat je gezicht heel goed reinigt en verzacht. En het 'Masque peel double eclat' om dode huidcellen te verwijderen, waardoor je huid minder dof wordt.

3. Slow down: Kalmerende ademhalingsoefening

Powernaps zijn een super krachtig middel om de hersenactiviteit tot rust te brengen. Ik heb dit de laatste tijd toch maar eens goed uitgeprobeerd en het werkt, mits je het goed aanpakt!

Een powernap is een korte, lichte slaap van ongeveer 20 minuten. Het beste moment voor een powernap is na de lunch. Langer slapen is ook dieper slapen waardoor de hersenactiviteit helemaal stil komt te liggen. Het gevolg hiervan is dat je je dan juist meer vermoeid voelt bij het wakker worden. Nou kan ik zelf niet zo snel in slaap vallen dus tegen de tijd dat ik al weer wakker moet worden ben ik net in slaap gevallen.

Gelukkig is er een briljante ademhalingstechniek die al eeuwen wordt gebruikt door door Indiase yogi en je al binnen een paar minuten in slaap helpt! Zet dus wel even een wekkertje.

Dit is wat je moet doen:
1. Adem gedurende 4 seconden heel rustig door je neus.
2. Houd je adem 7 seconden in.
3. Adem heel rustig uit door je mond gedurende 8 seconden.

Hoe het werkt:
Als je gestrest bent, neemt de adrenaline in je bloed enorm toe en ga je sneller ademhalen. Deze ademhalingsoefening werkt dus eigenlijk als een soort van kalmeringsmiddel. Wanneer je expres je ademhaling naar beneden haalt, dan dwing je je hart om langzamer te gaan kloppen en dat maakt je heel snel heel kalm. Hetzelfde werkt ook zo voor je geest, omdat je je heel simpel concentreert op je ademhaling. Je realiseert je het misschien niet, maar je centrale zenuwstelsel vermindert langzamerhand activiteit en gevoelens van angst en stress verdwijnen.


Naast deze tips voor meer ontspanning in je leven. Heb ik ook een aantal trucjes die er voor zorgen dat mijn huid straalt van binnen en van buiten:

Naast deze tips voor meer ontspanning in je leven. Heb ik ook een aantal trucjes die er voor zorgen dat mijn huid straalt van binnen en van buiten:

1. Koud afdouchen verlaagt stress en zorgt voor een goede doorbloeding van je huid waardoor je er meteen fris uitziet.


2. Highlighter op de juiste plekken geeft je een frisse uitstraling. Ik breng het altijd aan onder mijn wenkbrauw, in mijn binnenste ooghoeken of op mijn jukbeenderen. 


3. Tegen een grauwe gloed gebruik ik graag foundation. Maar dat gaat hand in hand met goede verzorging. Ik gebruik onder mijn make-up en dagcrème de Minéral 89 van Vichy. Deze booster versterkt de huidbarrière, en zorgt ervoor dat mijn foundation niet wordt 'opgegeten' door mijn huid maar er mooi op blijft liggen. 

4. Een doffe huid krijg je ook van teveel dode huidcellen, daarom scrub ik mijn gezicht minstens 1x per week, neem ik een exfoliërend masker of  een peeling bij de schoonheidsspecialist.

5. Je huid reinigen ('s morgens én 's avonds) is super belangrijk, dat weet je denk ik wel. Je huid wordt niet alleen vuil van de lucht en make-up, maar ook door andere zaken; Verschoon regelmatig je kussensloop. Speekselsporen, make-up resten en haarproducten wil je niet op je gezicht. Je telefoon en make-up kwasten zijn trouwens ook zo'n bron van bacteriën. Geen overbodige luxe om deze ook eens een wasje te geven. Ik reinig mijn huid het liefst met de 3 in 1 reinigingslotion van Vichy. Omdat hij op een zachte en verzorgende manier reinigt en ook je mascara verwijdert.

6. Na een korte nacht zie je er vaak wat bleek of grauwig uit. Blush geeft je kleur. Ik breng het niet alleen aan op mijn wangen maar ook een beetje op mijn ogen (onder oogschaduw).

7. Een mooie huid komt ook van binnen uit. Ik hanteer de 80-20 regel wat betreft ongezond eten: 80% gezond en 20% minder gezond. Als je té veel vette troep eet dan zie je dat direct aan je huid. Ik heb vriendinnen die de allerergste huidproblemen weg kregen enkel door hun voedingspatroon aan te passen!

8.  Als je over een paar jaar ook nog een stralend huidje wilt hebben, doe je er goed aan om nu al een dagcrème te gebruiken met een factor om huidschade van de zon te voorkomen. En je kunt trouwens gewoon bruin worden met zonnebrandcrème op! 

9. Veel water drinken! Toch is die 2 liter halen per dag moeilijk bij te houden. Ik drink daarom uit een grote fles waar ik er minstens 4 van per dag wil opdrinken en dat gaat best goed! 

Ik hoop dat je wat hebt gehad aan deze tips. Ik wens je relaxte en stralende feestdagen toe!

Liefs Sanny

Wil jij zelf de producten van Vichy ervaren? Shop nu bij je dichtstbijzijnde apotheek, in één van onze goedgekeurde Vichy webshops of via onze nieuwe click & collect service Mijn Vichy Express 24/7.

Meest gelezen

go to top