NIEUW Door het bezoeken van deze site aanvaardt u het gebruik van cookies die het mogelijk maken advertenties op maat aan te bieden, bezoek statistieken bij te houden en het delen van informatie op sociale media te vergemakkelijken. Voor meer informatie en voor de mogelijkheid om het gebruik van cookies uit te schakelen, klik hier

Sluiten

OK

OKCancel

Thank you

Close

Slow living, hoe doe je dat met een drukke levensstijl?

  • favoriet

Langzaam leven is geweldig, maar het is niet voor iedereen weggelegd. Of je nu last heb van stress op je werk, een hectisch huishouden hebt of moeite hebt om elke vijf minuten voor jezelf te bewaren. Bekijk deze tips van Vichy hoe jij je levensstijl en je manier van leven kan combineren, zodat jij elke minuut optimaal kan benutten, zonder het gevoel krijgen dat het je allemaal te veel wordt.

Het gebeurt te vaak dat terugkerende problemen niet gevonden worden en er geen efficiënte oplossingen worden bedacht om de stress tegen te gaan. Dit kan zijn tol eisen op onze gezondheid, huid en ook op ons humeur. Werk, kinderen, familie, geld, allemaal zorgen die, dagelijks of niet, in allerlei soorten en maten voorbijkomen. En wat is er nu niet eerlijk? De verwachting dat er een oplossing is die werkt voor elke vrouw. Als je een stapje terug wilt nemen in je drukke leven, is het de eerste stap dat je moet bedenken wat jouw drive in het leven is. Als jij, net als zovelen, je af en toe schuldig of gestrest voelt over je werk, je familie, vrienden of misschien je levensstijl in het algemeen, Kijk dan eens naar onze vijf geboden voor een gezonde levensstijl en raak geïnspireerd door onze tips. Uiteindelijk ben jij zelf je eerste prioriteit.

Vijf tips voor een gezonde levensstijl

1 – Gij zult uw biologische klok respecteren

Ontdekken of je een nachtbraker bent of een ochtendmens is essentieel om er voor te zorgen dat je lichaam het juiste ritme heeft. We hebben allemaal ons eigen, unieke ritme. Dus naast een goede nachtrust (meer dan 35% van de mensen slaapt minder dan 7 uur per dag), probeer je de tijd te ontdekken waarop jij kan genieten van andere activiteiten. Ben jij een fanatieke fitnesser? Probeer dan eens ‘s ochtends vroeg te fitnessen in plaats van ‘s avonds na het werk. Als jij ‘s ochtends altijd haast hebt, probeer dan ‘s avonds te sporten, zodat je de rest van de avond vrij hebt voor een goede nachtrust.

2 – Gij zult het hele jaar door aandacht besteden aan uw huidtype

Er zijn maar weinig vrouwen die zowel in de zomer als in de winter hetzelfde huidtype hebben. Daarom is het belangrijk om tegemoet te komen aan de veranderende behoeftes van je lichaam. Een huid die schilfert en vlekt, kan in de winter vettig worden en acné-gevoelig zijn in de zomer. Vergeet dus niet om veranderingen in de gaten te houden, zodat jij je huidverzorging kunt aanpassen als dat nodig is. Let vooral goed op blootstelling aan de zon, volgens het New York Medisch Centrum, wordt 80% van de huidveroudering veroorzaakt door externe factoren, zoals UV-stralen. Aan het eind van de dag, is een gezond uitziende, glanzende huid een synoniem voor een effectieve verzorging tegen stress. Precies wat wij nodig hebben.

3 – Gij zult goed eten om goed te leven

Hoe wij met eten omgaan is een belangrijke factor in hoe ons lichaam met stress omgaat. Leren om naar je lichaamssignalen te luisteren als het op honger aankomt is cruciaal als het neerkomt op het behouden van een goede dosis energie. Voorkom suikerige snacks in de middag door genoeg water te drinken, hierdoor kom je enigszins tegemoet aan het hongergevoel.  Probeer ook voor te nemen om minstens één keer per dag een maaltijd te nuttigen die rijk is aan fruit en groenten die veel anti-oxidante polyfenolen bevatten. Een ontbijt met een blauwe bessen smoothie, een knapperige salade voor de lunch, of gestoomde groenten bij het avondeten, uiteindelijk is het aan jou, maar voor een huid die straalt van energie, is het belangrijk dat jij voldoende fruit en groenten eet.

4 – Gij zult uw lichaam voldoende nachtrust geven

Sommigen hebben maar zeven uurtjes slaap nodig, anderen negen. Hoe dan ook, naar bed gaan (en opstaan) op de juiste tijd van je biologische klok (zie gebod nr. 1) is een van de belangrijkste dingen die je kunt doen voor je lichaam. Meer dan 54% (1) van de mensen ervaren minstens één keer per week gevoelens van slapeloosheid. Dus om te voorkomen dat je de hele dag wordt achtervolgd door een vermoeid gevoel, probeer dan dit: ga een week lang, elke nacht een kwartier eerder naar bed dan gewoonlijk. Probeer dit uit te bouwen tot je het juiste slaapgedrag hebt opgebouwd. En ja, dit moet ook in het weekend. Geloof ons, je zult zo energiek zijn, dat snoozen niet meer nodig is.



5 – Gij zult een sport kiezen die bij uw levensstijl past

Nu we het toch over geboden hebben, laten we dan niet voorbijgaan aan onze heiligdommen. Jouw lichaam is een tempel, dus het is belangrijk om de sport voor jezelf te vinden die jou helpt om te ontstressen na een lange, drukke dag. Als je liever rustige beweging doet, of op zoek bent naar ontspanning kies dan voor sporten zoals zwemmen en yoga. Deze sporten zijn niet alleen goed voor je lichaam, maar ook voor je geest. Als je een energiekere levensstijl hebt, dan kunnen sporten zoals Crossfit of sporten ervoor zorgen dat jij je energiek en helder voel, perfect om de dag mee te beginnen of te eindigen. Dit geeft jou een dosis endorfine, de beste natuurlijke high.

Wil jij zelf de producten van Vichy ervaren? Shop nu bij je dichtstbijzijnde apotheek, in één van onze goedgekeurde Vichy webshops of via onze nieuwe click & collect service Mijn Vichy Express 24/7.

De oplossing van Vichy

  • 10562Oogcrème4.85IDEALIAFACE CAREOogcontour crèmeAanvullende verzorging
    Idealia oogcrème, vermindert wallen en kringen | Vichy
  • 7743BB crème4.514IDEALIAFACE CAREDagcrèmeTegen huidveroudering
    BB Creme voor een ideale huidkwaliteit en teint - Vichy Idealia
  • 1566Dagcrème - Normale tot Gemengde Huid4.825IDEALIAFACE CAREDagcrèmeTegen huidveroudering
    Gladmakende crème met stralend effect - Vichy Idealia
  • Meest gelezen

    go to top