NIEUW vichy.be maakt gebruik van cookies.
Door het bezoeken van deze site aanvaardt u het gebruik van Cookies die het mogelijk maken advertenties op maat aan te bieden, bezoek statistieken bij te houden en het delen van informatie op sociale media vergemakkelijken. Voor meer informatie en voor de mogelijkheid om het gebruik van cookies uit te schakelen kunt u terecht op de pagina over het  cookiebeleid..

Daarnaast ook “Ga verder” rechtsboven aan de banner, om de banner te kunnen afsluiten.

Sluiten

getGeoIPCountryCode = US SiteAppCode = NL Test : 'NL/US'

OK

OKAnnuleren

Bedankt

Sluiten

Voedingsstoffen die je door de overgang kunnen helpen

Voedingsstoffen die je door de overgang kunnen helpen
  • favoriet

Voordelige vitaminen en antioxidanten tijdens de menopauze

Vitamine A

Vitamine A is goed voor de regeneratie van de huid en speelt een rol bij de botaanmaak en je zichtvermogen, daarnaast bestrijdt het ontstekingen. Vitamine A zit vooral in rood en oranje fruit en groentes zoals zoete aardappelen, wortels, winterpompoenen, gedroogde abrikozen, cantaloupe, paprika’s en tropische vruchten.

Vitamine D

Vitamine D is betrokken bij verschillende processen, met name in de botten, waar het een speciale rol speelt bij de opname van calcium en fosfor. Het geeft je immuunsysteem een boost en helpt tegen depressies. Velen van ons hebben wel eens last van een vitamine D tekort. Zorg dat je voldoende tonijn, makreel of zalm eet en zorg dat je zuivelproducten, sinaasappelsap of sojamelk drinkt voor een extra dosis vitamine D. Daarnaast kan je op een mooie dag genieten van het zonnetje voor de aanmaak van vitamine D.

Antioxidanten

Zink, vitamine C en E, selenium, polyfenolen, flavonoïden, zwavel bevattende verbindingen, etc. zijn allemaal stoffen die onze cellen helpen beschermen tegen externe schadelijke invloeden zoals uv-stralen, vervuiling, roken, etc. Ze zorgen er voor dat de huid er gezond uitziet en ook gezond blijft. Voor een gezonde hoeveelheid antioxidanten kan je Goji bessen, donkere chocolade, pecannoten, blauwe bessen, cranberries en kidneybonen eten.

Belangrijke vetten en proteïnes tijdens de menopauze

Omega 3 vetten

Deze vetzuren, ook wel bekend als essentiële vetzuren omdat het lichaam ze zelf niet kan aanmaken, hebben een positief effect op je huid, je gewicht en je hersenen. Ze helpen cardiovasculaire problemen voorkomen en ontstekingen en verbeteren je humeur. Over het algemeen bevatten de meeste voedingspatronen teveel omega 6-vetten en te weinig omega 3-vetten. Daarom zou je er aan moeten werken om deze twee vetten in balans te krijgen. Voeding die rijk is aan omega 3-vetten zijn producten als lijnzaad, visolie, chiazaden, walnoten, kuit, vette vis, zeevruchten, sojabonen en spinazie.

Proteïnen

Zonder proteïnen, zouden wij geen spieren, huid of haar hebben. Met andere woorden, proteïnen zijn enorm belangrijk, zeker in een tijd waarin we spieren verliezen en ons huid en haar veroudert. Proteïnen bestaan uit ketens van aminozuren. Om jezelf er van te verzekeren dat je voldoende eiwitten binnenkrijgt zou je een verscheidenheid aan dierlijke en plantaardige eiwitten moeten eten. Probeer zeevruchten, witvlees, gevogelte, melk, kaas, yoghurt, bonen, eieren of sojamelk voor een dieet rijk aan proteïnen.

Mineralen en ijzers

Calcium en fosfor

De perfecte balans tussen deze twee mineralen houden de botten en tanden sterk en dat is essentieel tijdens de menopauze twee tot vier zuivelproducten toe voegen aan je dieet is een gemakkelijke manier om de hoeveelheid calcium in je dieet te verhogen. Broccoli en groentes zijn ook rijk aan calcium. Voor de inname van fosfor heb je ingrediënten nodig als bonen, linzen, noten en volkoren granen.

IJzer & Magnesium

IJzer speelt een essentiële rol in ons lichaam, waaronder de aanmaak van rode bloedcellen die ervoor zorgen dat zuurstof in ons lichaam circuleert. Het macro-mineraal magnesium is betrokken bij veel chemische processen in ons lichaam, zoals slaap, botmetabolisme en de bloeddruk. Het is dus essentieel om hier een goede dosis van binnen te krijgen.

Plantenextracten en kruiden

Er is een wereld aan botanische producten waar je uit kan kiezen om je lichaam een duwtje in de rug te geven.

Fyto-oestrogenen en isoflavonen

Planten zoals de teunisbloem, kuisheidsboom, soja, hop en rode klaver bezitten allemaal oestrogeen-achtige kwaliteiten. De hoge concentratie van fyto-oestrogenen of isoflavonen zorgen ervoor dat deze planten goede vrienden zijn van je lichaam. Soja en rode klaver staat er bekend om dat ze osteoporose kunnen helpen verbeteren. Andere planten die ook veel gebruikt worden zijn Dong Quai, Gingko, Ginseng, Kava, Valeriaan, Moederwortel en Rozewortel. Verder heb je nog Sint-janskruid, Citroenmelisse en Wilde yam.

Onthoud wel dat de dosering voor elk persoon verschillend is. Dus praat met je apotheker of voedingsdeskundige voor een advies op maat.

Wil jij zelf de producten van Vichy ervaren? Shop nu bij je dichtstbijzijnde apotheek, in één van onze goedgekeurde Vichy webshops of via onze nieuwe click & collect service Mijn Vichy Express 24/7.

De oplossing van Vichy

  • 9745Magistral Elixir4.813NEOVADIOLFACE CARESerumTegen huidveroudering
    Concentraat met revitaliserende verzorgende oliën. Dag na dag een gevoel van jeugdigheid.
  • 17017Substitutief Complex - Concentraat
    00NEOVADIOLFACE CARESerumTegen huidveroudering
    Concentraat tegen huidveroudering - Vichy Neovadiol Substitutief Complex
  • 7741Magistral Dagcrème4.920NEOVADIOLFACE CAREDagcrèmeTegen huidveroudering
    Dagcrème tegen huidveroudering - Vichy Neovadiol
  • Meest gelezen

    go to top