NIEUW Door het bezoeken van deze site aanvaardt u het gebruik van cookies die het mogelijk maken advertenties op maat aan te bieden, bezoek statistieken bij te houden en het delen van informatie op sociale media te vergemakkelijken. Voor meer informatie en voor de mogelijkheid om het gebruik van cookies uit te schakelen, klik hier

Sluiten

OK

OKCancel

Zalm: gezonde vetten voor een stevige huid

Salmon-healthy-fats-for-plump-skin

Voor degenen die op zoek zijn naar een stralende, gezonde huid (dus eigenlijk iedereen), zou zalm bovenaan het boodschappenlijstje moeten staan. Wij vroegen dermatoloog Dr. Nina Roos en voedingsdeskundige Raphaël Gruman naar hun expert tips voor het bereiden van ons favoriete stukje vis, en daarnaast waarom Omega 3 cruciaal is voor het hebben van een mooie huid.

Hoe zalm je huid helpt te hydrateren

Dermatoloog Dr. Nina Roos vertelt ons dat voor hydratatie van de huid zalm één van natuur ’s meest effectieve ingrediënten is. Net zoals avocado’s, zijn vette vissen als zalm en makreel een bron van natuurlijke vetzuren inclusief omega 3. Deze vetzuren ondersteunen je huid bij het behouden van zijn natuurlijke afweermechanisme voor een stevigere, jeugdiger uitziende huid.
Modeontwerper Victoria Beckham, die open is over haar strijd met acné,  zweert bij zalm om haar huid rustig te houden. Naast dat zalm relatief laag in calorieën is, zit het boordevol met proteïnen die de productie van collageen helpen stimuleren. Collageen is verantwoordelijk voor elasticiteit van de huid, waardoor we er jonger uitzien, maar ook voor gezond kraakbeen en bindweefsel in de rest van ons lichaam.
Alternatieve voedingsmiddelen met dezelfde effecten zijn andere soorten vette vis, evenals noten en raapzaadolie. We weten niet hoe het met jou zit, maar wij voelen ons geïnspireerd! Tijd om onze mouwen op te stropen en ons wegwijs te maken in de keuken.

Koken met zalm: hoe koeler hoe beter

Er zijn miljoenen manieren om zalm te bereiden, dus we vroegen voedingsdeskundige Raphaël Gruman om tips om het meeste uit dit veelzijdige ingrediënt te halen.
We zijn bekend met de klassieke techniek van het bakken of roosteren van zalm in aluminiumfolie, maar Raphaël legt ons uit dat het belangrijk is dat we letten op de temperatuur van onze oven. Om ervoor te zorgen dat zoveel mogelijk omega 3 wordt behouden, wikkel je je zalmfilet of moot in folie of vetvrij bakpapier met een beetje olie en laat je het ongeveer 15 minuten bij een lage temperatuur (140C) garen in de oven. Met als resultaat een mals en sappig stukje vis dat zo van je vork valt. Bij een te hoge temperatuur loop je de kans dat de vis droog en taai wordt en bovendien zijn de waarden aan vetzuren verlaagd. Niet echt het gewenste resultaat na het besteden van al die extra minuten in de keuken.

Wilt u zelf de producten van Vichy ervaren? Shop nu bij uw dichtstbijzijnde apotheek, in één van onze goedgekeurde Vichy webshops of via onze nieuwe click & collect service Mijn Vichy Express 24/7.

5 feiten over zalm die je nog niet wist.

Wist je dat zalm eigenlijk een witvis is? Deze en nog 4 feiten over zalm ontdek je in deze video.

De oplossing van Vichy

Meest gelezen

go to top